Forældresamarbejde

I Kærgården betragter vi jer forældre som de vigtigste personer i jeres barns liv. Det er sammen med jer vi skal understøtte jeres barns udvikling og   trivsel i hverdagen. Vi prioriterer et åbent og ærligt samarbejde med jer forældre, hvor dialogen omkring jeres barns dagligdag er nøgleordet.

Dialogen i hverdagen er afgørende for vores samarbejde omkring jeres barn. Vi prioriterer tid til daglig dialog både ved aflevering og afhentning. Skulle I derudover have brug for en yderligere samtale, er I altid velkommen til at ringe til os.

AULA er den digitale kommunikationsform. Her informere vi om praktiske tiltag og sender nyhedsbreve ud hver måned.

AULA er desuden jeres værktøj til  at melde jeres barn fri, syg, ferie eller andet.

Organiseret forældresamarbejde

• Opstartssamtale - afholdes inden barnet starter. I får mulighed for at fortælle om jeres barn, så vi er klædt på til at modtage jeres barn med henblik på en tryg opstart.
  • 3 måneders samtale - en opfølgning på opstartssamtalen. Vi gennemgår forskellige udviklingsområder, fortæller om barnets opstart i Kærgården. Vi vil gerne høre jeres feedback på opstarten, samt Kærgårdens arbejdsmåde og pædagogiske praksis.
  • Statussamtale / fødselsdagssamtale inden skoleindskrivning. Vi vil informere om jeres barns trivsel, udvikling og evt. udfordringer. Dette sikrer hvad vi i fællesskab kan arbejde med inden skoleindskrivning.
  • Overgangssamtale i forbindelse med skolestart. Samtalen er som udgangspunkt en 3 part-samtale mellem forældre-skole og børnehave. I forældre sidder med ved bordet, med fokus på at skolen bliver godt klædt på, til at kunne modtage jeres barn i tæt samarbejde med jer forældre. Vi har en samarbejdsaftale med Kærbyskolen.