Velkommen til Børnehaven Kærgården

Kreative læringsrum, stor legeplads - tæt på skov og sportsplads kendetegner Kærgården

Kærgården er udformet som et T-hus fordelt på 340 m2. Vi har mange forskellige og kreative læringsrum med plads til varierede og strukturerede aktiviteter. Vi er indrettet med et stort køkken og alrum som er husets hjerte.  Vi har 3 stuer som er indrettet med alderssvarende og udviklende lege- og læringsmiljøer og har derudover et fordybelsesrum medplads til Lego og konstruktionsleg.

Vores store uderum med træer, buske og bakker giver rig mulighed for at børnene kan finde deres egne små rum til rollelege, kreative lege og bevægelseslege. Legepladsens kuperede terræn giver mulighed for at bruge kroppen aktivt. Vi har blandt andet bålhytte, sansehave med insekthotel og cykelbane.

Lige ved siden af legepladsen har vi en fodboldbane og en multibane vi kan benytte.

Vi har 2 minutters gang til Østerådalen, hvor der er rig mulighed for at arbejde med natur- og naturfænomener.

Vi er glade for og stolte over i 2022,  at have modtaget en meget fin støtte på kr. 30.000,- fra Friluftsrådet (www.friluftsrådet.dk). Dette tilskud, som udgør fondsmidler, vil blive anvendt til: Viden og forståelse for naturen.

Inkluderende fællesskaber, udforskning af læringsrum og anerkendende tilgange er nøgleord i Kærgården

Nærvær og respekt er en høj prioritering i Kærgården. Vi lytter til børnene og deres historier og tager aldrig udgangspunkt i børnenes handlinger, men spørger ind til intentionen ud fra barnets alder og udvikling.

Læringsrum bruges aktivt

De enkelte stuer, fordybelsesrum, køkken og uderummet bruges aktivt sammen med børnene på tværs af stuer og relations grupper.

Inkluderende fællesskaber

Her mødes børnene med nærvær og respekt. Vi lytter til børnene og deres historier og tager aldrig udgangspunkt i børnenes handlinger, men spørger ind til intentionen ud fra barnets alder og udvikling.